مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد صنایع خودرو سیستم کنترل کارخانه صنعتی انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت فراگـیر مدیریت ارتبـاط با شـهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران پایان نامه اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری طبق کنوانسیون…

مصلحت نظام و مردم در اقتصاد

مصلحت نظام و مردم در اقتصاد مصلحت دانلود پایان نامه مصلحت فرد دانلود پایان نامه مصلحت جامعه اهداف نظام اقتصادی اسلام دانلود پایان نامه رشته اقتصاد مصلحت نظام و مردم در اقتصاد دانلود پایان نامه اقتصاد رفتن به سایت اصلی…

سطوح معنویت در سازمان و بررسی ابعاد آن

سطوح معنویت در سازمان و بررسی ابعاد آن کلمات کلیدی : دیدگاههای معنویت ابعاد معنویت سازمانی مولفه های معنویت سازمانی سطوح معنویت در سازمان دیدگاههای معنویت در محیط کار ضرورت معنویت در زندگی کاری ضرورت معنویت در زندگی فردی ضرورت…

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود گمبریل و ریجی

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود گمبریل و ریجی کلمات کلیدی : پرسشنامه ابراز وجود دانلود پرسشنامه ابراز وجود پرسشنامه استاندارد ابراز وجود پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی پرسشنامه ابراز وجود گمبریل پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان پرسشنامه مهارت ابراز وجود…

مبانی نظری بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

مبانی نظری بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به معروف و…

دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانک

دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانک دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری دانلود گزارش کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی رشته حسابداری دانلود کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری…

پاورپوینت شاخص های رفاه

پاورپوینت شاخص های رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت شاخص های رفاه شاخص های رفاه مقاله شاخص های رفاه تحقیق شاخص های رفاه بررسی شاخص های رفاه شاخص لگاتوم شاخص های رفاه در ایران دولت رفاه تاریخچه دولت رفاه ویژگی های…

پاورپوینت تئوری های توصیفی افشاء داوطلبانه (فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری تألیف نیکومرام و بنی مهد)

پاورپوینت تئوری های توصیفی افشاء داوطلبانه (فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری تألیف نیکومرام و بنی مهد) پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های توصیفی افشاء داوطلبانه پاورپوینت تئوری های توصیفی افشاء داوطلبانه پاورپوینت…

دانلود پایان نامه پوشش در اسلام

دانلود پایان نامه پوشش در اسلام پوشش در ادیان الهی پوشش در آیات و روایات حجاب زن در قرآن مجید دانلود پروژه پوشش در اسلام پوشش در اسلام فلسفه پوشش در اسلام پوشش زن در اسلام پوشش مردان در اسلام…

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد پروپوزال توسعه پایدار مولفه های توسعه پایدار شاخص های توسعه پایدار     شاخص های عملکرد توسعه پایدار ارزیابی شاخص های عملکرد روش هاي ارزيابي عملکرد کارکنان مولفه هاي ارزيابي عملکرد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی

تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی دانلود تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی ریسک موضوع بیمه مشخصات ریسک به عنوان موضوع عقد بیمه اعلام ریسک توسط بیمه گذار در هنگام انعقاد قرارداد…

تحقیق جامع و کامل شیوه‌های تأمین مالی در ایران

تحقیق جامع و کامل شیوه‌های تأمین مالی در ایران دانلود تحقیق شیوه‌های تأمین مالی در ایران انواع روش‌های تأمین مالی روش های تأمین مالی خارجی فاینانس یوزانس خطوط اعتباری وام های بین المللی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خارجی صکوک…

پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی

پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال انتقال سهم الشرکه…

پرسشنامه بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی ، تعهد سازمانی و عملکرد شغلی

پرسشنامه بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی ، تعهد سازمانی و عملکرد شغلی پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عدالت تعاملی پرسشنامه عدالت رویه ای پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه تعهد مستمر پرسشنامه عملکرد نوآورانه پرسشنامه رابطه تعهد…

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج خصوصیّات مشاور مشاوره دانلود مقاله مشاوره قبل از ازدواج ملاکهای ازدواج سالم آموزش و مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ در این جلسات باید به دنبال چه بود؟ بررسی ملاکهای ازدواج سالم در مشاوره قبل از ازدواج…

پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار

پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار ذينفعان نظام مهندسي نرمافزار اجزاي نظام مهندسي نرمافزار تاريخچه اقدامات مرتبط…

جایگاه مصلحت در حقوق كیفری (آپدیت شده 413 صفحه)

جایگاه مصلحت در حقوق كیفری (آپدیت شده 413 صفحه) مصلحت در تقنین قوانین جایگاه مصلحت در حقوق كیفری دانلود پایان نامه مصلحت نقش مصلحت در تزاحم احكام تحلیل مفهوم مصلحت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق دانلود پایان نامه ارشد…

مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی

مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی بزهکار رفتارهای بزه‌كارانه انحرافات اجتماعی بزهكاری اجتماعی نابسامانی خانواده دانلود مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی آسیب اجتماعی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش سلامت و فساد اداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش سلامت و فساد اداری مبانی نظری سنجش سلامت اداری مبانی نظری سنجش فساد اداری پیشینه تحقیق سنجش سلامت اداری پیشینه تحقیق سنجش فساد اداری پیشینه پژوهش سنجش فساد اداری پیشینه پژوهش سنجش سلامت اداری مبانی نظری در مورد…

پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین

پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین ثمن شناور حالات مختلف وجود ثمن شناور علل پذیرش ثمن شناور سیستم های حقوقی فاقد…

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی در در ارزیابی ریسک حوادث نمونه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *