مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر
فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 «مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management: TQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008). 

 

TQM به عنوان پارادایم  مدیریت بوسیله بسیاری از سازمان ها در سرتاسر جهان پذیرفته شده است. جنبش کیفیت تقریبا در تمام کشورها با پروژه بهبود کیفیت در بخش های تولیدی شروع شد. TQM بعدها در بخش های خدماتی از قبیل بانک، بیمه و در نهایت درسازمان های غیرانتفاعی چون موسسات آموزشی، بهداشتی و… به کارگرفته شده است. در بین عناصر ضروری TQM، تمرکز بر مشتری احتمالا مهمترین عامل است(همان).

 

 

اسکات (1993) بیان می کند که مشتریان و نیازهای آنها است که به سازمان و فعالیت های آن شکل می دهد. تمام شرکت ها تلاش می کنند که بهترین باشند و استراتژی هایی را جهت نیل به اهداف کیفیت خود به کار می گیرند. توسعه TQM به عنوان یک مزیت رقابتی  درنظر گرفته شده است که شرکت ها را کارآمدتر و نوآورتر می سازد. هدف اصلی TQM توسعه یک برنامه برای دستیابی به رضایت مشتری است. با پیروی از قوانین TQM به طور مستمر، شرکت ها می توانند مزیت رقابتی خود را در بلند مدت از طریق سازگاری با نیازهای مشتری، حفظ کنند. کاتلر  TQM را به عنوان بهبود مستمر کیفیت در فرایندهای سازمان، تولیدات و خدمات تعریف می کند. این رویه باید در سرتاسر سازمان، به طور جامع و به وسیله مدیران انجام شود. هدف از این تلاش مستمر، افزایش رضایت مشتری، افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها یا محدود کردن برخی از هزینه ها است(سازی ، 2000،1-2). 

 

انواع سازمان ها، از خصوصی تا دولتی، بزرگ تا کوچک و تولیدی تا خدماتی همه TQM را اعمال می کنند، هرچند این بحث وجود دارد که آیا مفاهیم کلی TQM، ارزش ها، روش ها و ابزارهای آن برای تمام انواع سازمان ها مشابه است. هاگ و استولن (1996) با بیان تفاوت بین سازمانهای تولیدی و خدماتی به این نتیجه رسیدند که مفاهیم اساسی TQM برای تمامی سازمان ها یکسان است، با این تفاوت که سازمان های خدماتی به کندی TQM را می پذیرند(اریکسون ،2004،79).

 

امروزه تنها شركتهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تامین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند. در واقع حضور موثر و  موفق در بازار رقابتی منطقه ای و جهانی، همراه با استفاده بهینه از تمامی امكانات و بهره برداری مناسب از منابع جدید جهت تولید و ارائه خدمات مطلوب و با كیفیت مناسب براساس رضایتمندی مشتری ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

 

پس از جنگ جهانی دوم، مدیران صنایع و خدمات در كشورهای مختلف به دلیل عدم اطلاع و توجه كافی به كیفیت و عدم بكارگیری صحیح اجزا آن درفرآیند عملیات، مجبور به تعطیل واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند. در زمانی كه كشورهای غربی درگیر مشكلات بیكاری و ركود اقتصادی بودند، شركتهای ژاپنی با استفاده از نظرات نظریه پردازان علم كیفیت مانند دمینگ، جوران، فیگن بام و ایشی كاوا در راه رشد تولید و خلاقیت و كسب سهم بیشتر بازار قدم های مهمی بر می داشتند. همچنین موسسات تولیدی و خدماتی ژاپن در سایه توجه مناسب به فرهنگ سازمان، بكارگیری مناسب سیستم های صنعتی، بازرگانی و خدماتی و توجه مناسب به عواملی چون مدیریت رفتار و ایجاد انگیزش مناسب و فراهم نمودن جریان اطلاعات فراگیر در بین رده های مختلف سازمانی، سعی در حل مشكلات واحدها و برآورده نمودن خواسته های متغیر مشتریان از طریق بهبود مستمر كیفیت و كاهش هزینه های عملیات خود نموده و آنها همچنین كاهش دوره بازگشت سرمایه را به عنوان اصلی ترین هدف سازمان خود قرار داده اند(كزازی،1378).

 

مدیریت کیفیت فراگیر یک فلسفه مدیریتی است که نیازهای مشترک و اهداف شرکت را جدایی ناپذیر می داند، در تجارت، صنعت و خدمات کاربرد دارد، حداکثر کارآیی و اثربخشی را تضمین می کند، رهبری تجاری را از طریق اعمال حاکمیت در فرآیندها و سیستم ها قوام می بخشد، باعث افزایش کارآیی و نیز جلوگیری از خطاها می شود و سازمان را مطمئن می سازد که کلیه اهداف آن، در جهت برآوردن نیازهای مشتریان است(پترسون ،2008). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر

ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

 

2-2- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

 

 

 

رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان

رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان رابطه خودکارآمدی…

پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟

پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟ پاورپوینت كار آفريني چيست وكارآفرين كيست كار آفريني چيست وكارآفرين كيست تعريف كارآفرين از ديدگاه شومپيتر تعاریف کارآفرینی مهمترین نقش های کارآفرین ها در توسعه اقتصادی واجتماعی انواع كارآفريني كارآفريني فردي كارآفريني سازماني…

مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن

مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن تبلیغات خلاقیت در تبلیغات تاریخچه تبلیغات در ایران استراتژیهای نوین تبلیغات تاکتیکهای مدرن تبلیغات مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن روانشناسی رنگها در تبلیغات دانلود پایان نامه تبلیغات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق مدیریت رسانه پیشینه داخلی مدیریت…

کتاب رایانش ابری

کتاب رایانش ابری رایانش ابری سرویس های ابری امنیت محاسبات ابری استانداردهای محاسبات ابری معماری سیستم های محاسبات ابری دانلود کتاب رایانش ابری دانلود کتاب محاسبات ابری رفتن به سایت اصلی کتاب رایانش ابری (بصورت کامل و جامع)    …

مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار مبانی نظری تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot نمونه استراتژی تدوین شده تدوین استراتژی سازمان و شرکت تدوین استراتژی…

پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری

پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری تحقیق مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری عامل تغییر انواع تغییردر سازمان مراحل اجرای تغییر در سازمان سطوح تغییر مقاومت در برابر تغییر بنچ مارکینگ خلاقیت و نوآوری مراحلفرآیند…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری حجاب و بدحجابی پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی پیشینه پژوهش حجاب و بدحجابی ادبیات نظری تحقیق حجاب و بدحجابی دانلود مبانی نظری…

دانلود مقاله سد لاستیكی

دانلود مقاله سد لاستیكی سد سدسازی دانلود مقاله سد لاستیكی سیستم كنترل در سد دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله سدهای لاستیکی دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران سد لاستیكی سدهای لاستیکی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک

تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک کودکان بازی های پرورشی اختلال بیش فعالی دانلود مقالات رشته تربیت بدنی دانلود مقالات تربیت بدنی سیستم…

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن مولفه های مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه…

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود رایگان پاورپوینت انگيزش و…

ادبیات نظری و پیشینه خودپنداره تحصیلی

ادبیات نظری و پیشینه خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی چارچوب نظری خودپنداره تحصیلی فصل…

مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم

مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک…

قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی

قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان قاچاق انسان در كنوانسیون پالرمو قاچاق انسان در مقاوله نامه بین المللی قاچاق انسان در قرارداد بین…

معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل مدلهای آن

معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل مدلهای آن ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق و دام های روانی آن

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق و دام های روانی آن کلمات کلیدی : مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق در مورد طلاق مبانی نظری طلاق و دام های روانی آن پیشینه تحقیق طلاق و دام های روانی آن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی دانلود مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی ادبیات نظری تصمیم گیری مشارکتی فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری و پیشینه…

بررسی بداهه سازی در هنر نقاشی

بررسی بداهه سازی در هنر نقاشی دانلود پایان نامه بداهه سازی دانلود پایان نامه بداهه سازی در هنر بداهه سازی در نقاشی دانلود پایان نامه رشته نقاشی بررسی بداهه سازی در هنر نقاشی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب هم

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب هم ازدواج ملاکهای انتخاب همسر کارکردهای اجتماعی ازدواج دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی مبانی نظری رویکردهای درمانی پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی پیشینه داخلی رویکردهای درمانی پیشینه خارجی رویکردهای درمانی پیشینه پژوهش رویکردهای درمانی پیشینه نظری…

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران پاسخ پرسشهای آخر فصل چالشهای مدیریت دولتی ایران رفتن به سایت اصلی پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران دانشگاه آزاد اسلامی 11 صفحه pdf…

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت کلمات کلیدی : رویکرد اصلی شخصیت ساختار زیستی صفات شخصیت مولفه ها و پنج عامل شخصیت تعریف مفهومی صفات شخصیت تعریف عملیاتی صفات شخصیت تحقیق کامل در مورد شخصیت…

رابطه فقه و مصلحت

رابطه فقه و مصلحت دانلود مقاله مصلحت حکم حکومتی مصالح مرسله جعل احکام شرع ابزار مدیریت جامعه دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت فصل پنجم کتاب سیمای سازمان تألیف گرت مورگان ترجمه دکتر اصغر مشبکی با موضوع آفرینش واقعیت های اجتماعی

پاورپوینت فصل پنجم کتاب سیمای سازمان تألیف گرت مورگان ترجمه دکتر اصغر مشبکی با موضوع آفرینش واقعیت های اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب سیمای سازمان تألیف گرت مورگان ترجمه مشبکی با موضوع آفرینش واقعیت های اجتماعی، سازمان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *